Beograd i Srbija polako preuzimaju primat regionalnog centra poslovnih dešavanja, multinacionalnih kompanija, sajamskog i kongresnog turizma. To naravno dovodi veliki broj stranih državljana koji ovde dolaze iz poslovnih razloga. Čim čitate ovaj post velike su šanse da ste baš vi osoba koja ponekad ima zaduženje da organizuje posetu poslovnih saradnika, partnera ili menažmenta iz inostranstva.

Pitate se kako da impresionirate vaše goste iz inostranstva bilo da su oni vaši poslovni saradnici, partneri ili nadređeni.

S obzirom da smo prilikom korporativnog prevoza često imali prilike da razgovaramo kako sa  oragnizatorima tako i sa njiogovim gostima iz inostranstva imamo odličan uvid u to šta ih može impresionirati tokom njihove posete Srbiji. Daćemo vam savet kako da ostavite što bolji utisak na vaše goste.

Zašto bi se trudili oko Vaših gostiju?

  1. GOSTOLJUBLIVOST – Mi smo svakako poznati kao gostoljubljiv i druželjubljiv narod. To se od nas očekuje. I naša je obaveza da čuvamo takvu tradiciju i vaspitanje koje se prenosilo generacijama.
  2. PATRIOTIZAM – svakako nalaže da svoju zemlju predstavimo u najboljem svetlu. To je pogotovo važno ako uzmemo u obzir negativnu propagandu koja je bila aktuelna prethodnih decenija. I ako težimo ka zapadu, i smatramo da je tamo sve savršeno i divno verujujte da ipak i život u Srbiji ima mnogo prednosti. I itekako imamo mnogo toga da pokažemo i na šta treba da se ponosimo.
  3. POSLOVNI BENEFITI – Možda i glavni razlog zašto bi ste želeli da impresionirate vaše goste. Ali kako bi vaša organizacija izgledala što prirodnije, ipak pokušajte prethodne razloge stavite u prvi plan. A poslovni benefiti će doći sami po sebi. To može značiti vaš napredak u firmi kojoj se nalaziti ili makar učvršćivanje pozicije koju imate. Može značiti i proširenje partnerstva, baze klijenata, veće investicije u vaše preduzeće. Budite sigurni da čak i prilikom donošenja važnih poslovnih odluka čovek kao emocionalno biće često odlučuje srcem. O tome govore mnoge psihološke studije. Naravno, to ne znači da sam poslovni aspekt putovanja ne treba da bude savršen.

Nije sve za svakoga

Ne postoji univerzalni način da ostavite dobar utisak na svoje inostrane goste. Morate znati po nešto o svojim gostima kako bi im organizovali ono što bi im najviše odgovaralo. Elementarni podaci koje bi ste morali da znate o vašim putnicima su godine i nacionalnost. Ukoliko niste imali prilike da ih upoznate ranije potrudite se da saznate i nešto o njihovim interesovanjima, navikama i temperamentu. Najlakše ćete to učiniti “špijuniranjem” njihovih

profila na društvenim mrežama. Ne ustručavajte se da ih potražite. Linkedin i Tviter obično manje otkrivaju o privatnim osobinama od Instagrama i Fejsbuka. Problem nastaje ako nemaju profile, ne možete da ih nađete, ili su im zaključani profili.

U tom slučaju malo teži, ali možda delotvorniji način je da kontaktirate nekog njihovog kolegu ili zajedničkog saradnika. Nema potrebe da vam bude nelagodno zbog toga. A treći način je da direktno pitate vaše goste. To ne preporučujemo iz razloga što vam vrlo često zbog skromnosti mogu reći da im odgovarju stvari koje planirate i ako možda to nije slučaj. A i faktor iznenađenja je mnogo efektiji. Samo imajte u vidu da što manje podataka imate o klijentu manje eksperimentišite sa takvim “izennađenjima”. Osim što aktivnosti trebate da prilagodite gostu, u koliko i vi učestvujete u njima morate ih prilagoditi i sebi. Na primer, ukoliko vaš gost voli noćne klubove, budite sigurni da ćemu biti dosadno sa vama ukoliko vama ne prija takva aktivnost.

Vreme boravka

Pored ličnih osobina vaših gostiju najbitniji faktor za dobru organizaciju je prilagođavanje slobodnom vremenu koje imaju. Poslovne obaveze mogu biti iscrpljujuće pa nije pametno da ih preopteretite aktivnostima u slobodno vreme tako da im svaki minut bude ispunjen. Kao i prilikom izbora same aktivnosti, i ovde veliku ulogu imaju godine. Mlađim osobama je naravno dovoljno manje vremena za odmor.

Šta sve može da podrazumeva vaša organizacija?

U nastavku su svi elementi organizacije. Naravno, to ne mora da znači da su svi od njih povereni vama. Svakako nije na odmet da pročitate sve jer će se neki sledeći put očekivati i više od vas. Sve navedeno je bolje organizovati blagovremeno umesto čekati poslednji trenutak. Najgora moguća varijanta je otići negde gde niste rezervisali nadajući se da će biti mesta.

Avio Prevoz

Avio prevoz

Još od ekonomske krize 2007 godine trend u svetu je takav da se biznis klasa u avio saobraćaju smatra rasipništvom. Ukoliko vaše partnere želite da impresionirate time što ćete im rezervisati biznis klasu efekat može biti potpuno suprotan. Vaši gosti mogu steći utisak da ne raspolažete racionalno novcem vaše kompanije. U ostalom, standarna klasa je u današnje vreme dostojna direktora bilo koje svetske kompanije.

Veće su šanse da se dokažete ako nađete karte o što povoljnijoj ceni. To ćete uraditi tako što ćete rezervisati karte što ranije. Čim vam je najavljena poseta, gledajte da što pre pretražite ponudu avio karata.

Naravno, ukoliko je moguće izbegnite presedanja i noćne letove. Bolje je organizovati im dan više smeštaja u Beogradu nego let kasno noću ili rano ujutru. Prilikom planiranja uzmite u obzir i njihovu vremensku zonu.

 

 

 

 

Smeštaj u Srbiji

Smeštaj

Naravno, presudnu ulogu pri pronalaženju adekvatnog smeštaja ima budžet. Airbnb.com i Booking.com su najpopularniji sajtovi za pronalaženje kako hotela tako i privatnog smeštaja. Ukoliko vam je ograničen budžet, nemojte bežati od najma privatnog smeštaja. To je trend u svetu i svakako je bolji izbor od jeftinijih hotela. Obavezno pogledajte ocene korisnika smeštaja na pomenutim sajtovima. Ono što vas savetujemo, je da smeštaj koji ste pronašli na im sajtovima pronađete i van njih. Kontaktirajte ih direktno, možete dobiti mnogo bolju cenu nego preko ovih popularnih sajtova jer oni uzimaju 20% proviziju. Takođe, što ranije rezervišete veće su šanse za dodatni popust.

Ono što morate uzeti u obzir prilikom izbora smeštaja je i lokacija. Naravno da je poželjno da je smeštaj što bliže centru grada ali morate imati u vidu i koliko se daleko nalazi daleko od lokacija na kojima će imati  poslovne obaveze. Ukoliko ima više lokacija koje moraju posetiti, najbolje je da ih sve obeležite na mapi i pronađete neku prihvatljivu sredinu. Pogledajte naš izbor 10 najboljih hotela u Beogradu.

 

 

 

Aerodromski transfer

Aerodromski transfer

Ovde ćemo malo izreklamirati i naše usluge. Naravno da možete objasniti vašem klijentu kako da uzme taxi na aerodromu. Ali zašto bi ste rizikovali da dođe do neprijatnog iznenađenja i da njihov prvi kontakt sa Srbijom bude neprijatno iskustvo.

Zakažite aerodromski transfer preko firme koja je specializovana za prevoz sa i do aerodroma. Takav prevoz treba da uključuje i čekanje na aerodromu. Vozač u odelu treba da sačeka vaše goste držeći napis sa njihovim imenom ili imenom vaše firme. Treba da im pomogne oko prtljaga, da ih otprati do svog automobila biznis klase i udobno preveze, baš kako su navikli u zapadnoevropskim gradovima. Tečni engleski se podrazumeva.I cena treba da je fiksna, bez skrivenih troškova. Verovatno će vam trebati i račun za pravdanje troškova, mogućnost plaćanja karticama ili preko poslovnog računa. Taxi Online Vam sve to omogućava uz još mnoge pogodnosti. Klasu izaberite prema budžetu, ali je svakako i naša standard klasa vozila daleko ispred proseka beogradskih taksi udruženja. Razlika u ceni u odnosnu na klasičan taxi je minorna a utisak koji ćete ostaviti neuporedivo bolji.

Možete i sami sačekati svoje goste. I ako je štedljivost na korporativnom nivou poželjna, ovo ipak može ostaviti utisak da štedite na sitnicama. Još ukoliko to radite u radno vreme vaši gosti mogu pomisliti da niste dovoljno uposleni i produktivni čim svoje vreme trošite na nešto čija profesionalna usluga nije skupa.

 

 

Restorani u Beogradu

Restorani

Hrana u Srbiji je nešto što definitivno može impresionirati svakoga ko nije imao prilike da poba naše specijalitete. Ali za izbor restorana nemojte uzimati u obzir samo hranu već morate voditi računa o lokaciji, usluzi i ambijentu. Izbegavajte restorane u zabačenim ulicama, restorane bez ikakvog pogleda, bašte, atmosfere kao i restorane koji su daleko od smeštaja vaših gostiju. Izbegnite takva mesta koliko god hrana u njima bila ukusna. I što se same hrane tiče, za većinu stranaca su bitniji ukus, dekoracija nego količina. Mi smo poznati po tome da možemo prilično mnogo da pojedemo ali to ne mora da znači da mogu i vaši gosti.

Jedna od stvari na koju posebno morate obratiti pažnju prilikom izbora restorana je zagušljivost. Mi smo možda i navikli jer je procenat pušača u Srbiji preko 70 %. u zapadnim zemljama taj procenat je ispod 25% i uz to važe strogi zakoni o pušenju u zatvorenim objektima. Zagušljivost u restoranima je jednostavno nešto na šta stranci nisu navikli i što može pokvariti njihov utisak.

Izaberite spoj modenog i tradicionalnog. Izbegavajte mesta sa preglasnom muzikom. Starogradska muzika i ambijent tradicionalnih restorana može biti simpatičan strancima, ali definitivno nikoga od njih neće pogoditi toliko naša domaća muzika da će poželeti da nadjača vaš razgovor toliko da morate da se derete.

Što se izbora jela tiče najbolje je da u prethodnom dogovoru sa menadžerima restorana zamolite za neku vrstu ponude “svega po malo” i ako je nema zvaničnom jelovniku.

Razne “đakonije” i tradicionalna predjela budu dopadljivija nego glavna jela i specijaliteti i zato ih nemojte zanemarite.

Problem koji lako možete prevideti se javlja ako zanemarite kulturnu razliku. Imajte u vidu da pripadnici jevrejske i muslimanske veroispovesti ne jedu svinjsko meso. Pripadnici Hindu religije ne jedu teletinu, a vrlo često su vegeterijanci pa čak i vegani. Generalno, naša hrana najmanje prija azijatima. Goste iz Kine, Japana, Južne Koreje i ako oni jedu meso, ne trudite se da impresionirate našim mesom sa roštilja, pečenjem, karađorđevom i sl. Zadržite se na predjelima i čorbama, dok su za glavno jelo riblji specijaliteti najbolji izbor. A šopsku salatu prosto obožavaju. Nećemo reklamirati ni jedan restoran u Beogradu ali lokacije koje su same po sebi atraktivne i gde imate dobar izbor restorana su Skadarlija, Pristanište, i Zemunski Kej.

 

 

 

Alkoholno pice

Piće

Rakija Šljivovica je prepoznatljiva na našim prostorima. Zbog prirodnog procesa proizvodnje i kvaliteta šljive sa ovih prostora može se reći da spada u vrhunska alkoholna pića. I naravno, trebate ih ponuditi da probaju. Ali nemojte očekivati da će im se preterano svideti. Rakija je žestoko piće na koje je ipak potrebno da je neko naviknut. Izbegnite svaki vid forsiranja i podstrekivanja za ovim pićem. Gost može doći u neprijatnu situaciju misleći da će uvrediti domaćina odbijanjem još koje čašice.

Rakije poput dunje i kajsije izbegavajte u širokom luku čak i u najprestižnijim restoranima. Kada su prirodne, mogu oduševiti vaše goste više nego šljivovica. Ali u skoro svim restoranima uglavnom se služi industrijski proizvedena rakija sa dodatim veštačkim aromama.Naša vina i piva uglavnom ostavljaju dobar utisak tako da nećete pogrešiti ako ih preporučite.

 

 

Taxi u Beogradu

Taxi

Verovatno nećete biti “dadilja” vašem gostu 24 časa i negde će ići i sam. Generalno, taksi u Beogradu je jeftin u poređenju sa ostalim evropskim predstonicama. Cena taksija u Beogradu je ista za kod svih udruženja. Ali objasnite im kako da prepoznaju vozila najpouzdanijih taxi firmi u Beogradu. Najbolje bi bilo da instaliraju neku od taxi aplikacija. I obavezno ih upozorite da ne sedaju u taxi vozila koja stoje ispred turističkih lokacija i nemaju neku od poznatih taxi tabli.

Ako imaju obaveze na nekoliko lokacije najbolje je da im rezervišete limo servis uslugu koja uključuje iznajmlivanje automobila sa vozačem i plaća se po satu.

 

 

 

Nocni provod u Beogradu

Noćni izlazak

Izlazak u noćne klubove po kojima je Beograd poznat može biti impresivno iskustvo za mlađe goste. Ipak predlažemo da ne planirate ovakav vid provoda ukoliko niste sigurni da je to nešto što vaši saradnici vole. Čak i ako su mlađe osobe, može biti da su porodične osobe koje ne vole ovakav vid provoda. Moguće je da im je i poslovni raspored takav da provod do kasno noću i duže spavnje propraćeno uobičajnim mamurlokom nikako ne idu na ruku.

U koliko ste se odlučili da im pokažete noćni život Beograda, izbegavajte mesta sa domaćom muzikom. Jedini izuzetak gde postoji šansa da im se svidi naš “turbo – folk” je u slučaju da su vaši gosti iz Grčke, Turske, Izreala, ili neke od arapskih zemalja.

Obavezno rezervišite unapred i dođite na vreme kako ne bi ste ostali bez rezervisanih mesta. Potrudite se da društvo bude veće pa pozovite što više mlađih kolega i koleginica. Nikako ne namećite kolegama ili podređenima izlazak kao neku vrstu poslovne obaveze. Bolja će atmosfera biti i u manjem društvu koje uživa u ovakvom provodu nego u velikom društvu u kom većina ljudi zeva i gleda u telefone.

Ako niste sigurni da bi vašim gostima prijao ovakav provod nemojte ga organizovati. Sigurnija varijanta su prijatni kafići u kojima se nećete zadržati do kasno. Beograd obiluje prijatnim mestima ove vrste.

Ne morate se opterećivati da to bude neko od prestižnih mesta na kojima ljudi vole da budu viđeni. Stranci retko pate od te potrebe da se pokazuju. Imali smo prilike da vozimo direktore najvećih nemačkih kompanija koje posluju u Srbiji i koji su uveče najviše voleli predah uz kobasice i pivo u nekoj od beogradskih pivnica.

 

 

 

 

Kalemegdan

Obilazak grada

U koliko vaši saradnici prvi put dolaze u vaš grad obilazak grada bi trebalo da se podrazumeva. Zbog toga nema potrebe da ih ovime iznenađujete, već ih slobodno pitajte šta bi želeli da vide osim glavnih gradskih znamenitosti koje ste isplanirali da im pokažete. Koje bi muzeje želeli da posete, da li žele da posete Zoološki Vrt i slično. Naravno, bitan faktor je i to koliko vremena imaju na raspolaganju. Imajte u vidu i gradske gužve u Beogradu.

Ako žele da provedu dosta vremena u obilasku možete im angažovati turističkog vodiča. Druga opcija je da im organizujete fleksibilno razgledanje Beograda automobilom. Ovo je pogotovo dobra opcija ukoliko nemaju baš previše vremena. Čak i u slučaju da se prilikom dolaska zbog poslovnih obaveza vraćaju isti dan, možete im organizovati transfer do aerodroma koji uključuje razgledanje Beograda.

 

 

Jednodnevni izleti

Jednodnevni zleti

Ako Vaši inostrani partneri imaju dan viška u Srbiji u odnosu na svoje poslovne obaveze, jednodnevni izlet iz Beograda je nešto što definitivno može napraviti razliku između dobre i fantastične organizacije njihove posete. Srbija stvarno ima šta da pokaže. Prirodne lepote i kulturno-istorijsko nasleđe Srbije ne ostavlja nikoga ravnodušnim.

Najkomforniji način za ovakvu ekskurziju je privatni izlet automobilom. Ovaj način je svakako i mnogo fleksibilniji nego putovanje autobusom u velikim grupama. Pogotovo kada se uzme u obzir da putevi u Srbiji i nisu nešto ovo je najbolja opcija za udobno putovanje.

 

 

Rafting

Avanturističke aktivnosti

Takozvani bilding može da i uključi aktivnosti koje su možda malo i previše avanturističke. Organizujte ih isključivo gostima za koje znate da vole ovakve aktivnosti. Njih će to impresionirati više nego bilo kakav ručak ili provod u gradu. Neko od takvih aktivnosti nisu dostupne ili su previše skupe u zemljama iz kojih dolaze pa mogu biti pun pogodak što se tiče vaše organizacije.

Daćemo vam neke ideje:

  • Rafting
  • Kajking
  • Planinarenje
  • Zip line
  • Bandži džamping
  • Skakanje padobranom
  • Paint Ball
  • Karting 

Većina mesta na kojima su dostupne ovakve aktivnosti su izvan Beograda pa je potrebno da organizujete i prevoz do tih mesta.

 

 

 

Prevoz

Prevoz

Poslovne aktivnosti na koje dolazi vaš gost ne moraju biti u istom gradu. U tom slučaju je potrebno da organizujete adekvatan međugradski transfer. Prevoz autobusom, a pogotovo vozom, nije baš najbolja solucija u Srbiji. Zato je privatni prevoz automobilom kakav Taxi Online nudi najbolje rešenje za poslovne korisnike.

 

 

 

Teniski meč

Događaji

U Beogradu se često dešavaju spektakli poput koncerata svetski poznatih bendova, međunarodnih sportskih utakmica i takmičenja. Proverite da li se neko takvo dešanje poklapa sa terminom posete vašeg gosta ali obavezno proverite da li se to uklapa u njegova interesovanja. Ukoliko se kockice slože, ovo biti prijatno iznenađenje.

 

 

 

Zubar

Usluge u Srbiji

Neke uslužne delatnosti koje nemaju veze sa vašim poslom mogu zaintersovati vaše poslovne partnere i ako nisu u startu imale veze sa njihovom posetom. To je najviše zbog velike razlike u ceni u odnosu na zemlje iz kojih dolaze.

Na primer usluge dentalne medicine su minimum 5 puta jeftinije nego u zemljama EU. Usluge web dizajana u Beogradu su preko 15 puta povoljnije nego u SAD. Vaši gosti toga nisu ni svesni, a i ako jesu prilično su skeptični u vezi kvaliteta.

Ako znate da im je potrebna neka usluga koja je povoljnija u Srbiji uputite ih. Biće vam zahvalni i ostavićete utisak osobe od poverenja. Osobe koja je sposobna da samoinicijativno ispuni i zadatke izvan svoje nadležnosti. Nadređeni takve osobe umeju da cene.

 

 

 

Poklon za gosta

Suveniri i pokloni

Poklon i suvenir koji bi gost poneo nazad sa sobom bi bio svakako lep gest. Promo materijali firme poput nekog rokovnika, priveska svakako nikad ne izlaze iz mode. Ali za bolji utisak moraćete više da se potrudite.

Nemojte kupovati poklon unapred. Prvo je potrebno da dobro upoznate vašeg poslovnog saradnika kako bi ste bolje procenili šta mu se može svideti. Taj izbor može zavisiti i do toga kako ste proveli slobodno vreme. Na primer, ako ste bili ste na utakmici i videli da vaš gost uživa u fudbalu, dres domaćeg tima bi bio savršen izbor.

Svakako skrenućemo vam pažnju o čemu da povedete računa.

Recimo flaša pića pogotvo nacionalnog može biti lep poklon. Naravno da je domaća ljuta od vašeg tasta/svekra bolja od bilo kog žestokog pića na tržištu. Ali, zaboravite takav poklon. Jednostavno stranci nemaju poverenja u domaću radinost  koja nije prošla razne kontrole kvaliteta koje imaju proizvođači hrane i pića. I jednostavno mnogo obraćaju pažnju na dizajn i ambalažu. U slučaju pića, savetujemo vas ipak više obratite pažnju na dizajn ambalaže. Takođe, umesto ljute rakije veće su šanse da im se svide pića poput medovače i orahovače, ili čak nekog od naših boljih vina.

Vodite računa da ne kupujete kabaste poklone. Upravo vaš poklon može biti nešto zbog čega će prtljag vašeg gosta premašiti granicu težine koja je uključena u cenu avio karte.

 

 

 

 

Kakva su vaša iskustva u organizaciji ovakvih poslovnih putovanja za vaše goste?

Nadamo se da će vam ovaj tekst pomoći da impresionirate vaše poslovne saradnike iz inostranstva. Svakako se neke preporuke mogu odnositi i na vaše goste iz inostranstva koji dolaze u Srbiju iz turističkih razloga.

Ako imate neku ideju, iskustvo ili preporuku podelite sa nama u komentaru.

Taxi Online vam uvek stoji na raspolaganju za organizovanje svake vrste korporativnog prevoza, aerodromskih transfera, privatnih izleta i međugradskih vožnji.

Summary
Article Name
Kako da impresionirate poslovne partnere iz inostranstva?
Description
15 elemenata u organizaciji poslovne posete vaših saradnika ili partnera. Primenite naše savete i budite sigurni da ćete ih impresionirati.
Author
Publisher Name
Taxi Online Beograd
WHATSAPP CHAT mail