Mnogi od putnika koji nas kontaktiraju smatraju da je međugradski taxi isto što i linijski taxi. Zato ćemo vam u ovom postu objasniti obe vrste prevoza putnika i njihove razlike.

Takođe, uporedićemo ćemo njihove prednosti i mane kako međusobno tako i u odnosu na klasičan taksi prevoz. Na taj način ćete lakše moći da odlučite koja vrsta transporta je idealna za vas.

 

Međugradski Taxi Prevoz – Beograd

 

 

Linijski taxi

Linijski taxi

Mnogim ljudima su dom i posao u različitim gradovima zbog čega im je svakodnevno potrebna neka vrsta međugradskog prevoza. Autobusi su spori, vozovi nikakvi. Opravdana potreba je dovela do postojanja takozvanog linijskog taksija koji je ubedljivo najpovoljnija opcija putovanja automobilom(osim svojim ili službenim). Ako često putujete lako ćete se prilagoti i redu vožnje, a zbog niske cene možete zažmureti na mane linijskog taksija. Ako recimo živite u Novom Sadu a radite u Beogradu privatni transfer Beograd – Novi Sad nikako ne bi bio isplatljiva opcija pa je linijski taksi jedino rešenje.

Linijski taxi kao i svaki drugi oblik deljenog prevoza putničkim automobilom je u Srbiji zakonom zabranjen. Utvrđenu liniju i red vožnje mogu imati samo vozovi i autobusi. Zato nije nemoguća neprijatnost u vidu kontrole saobraćajne ispekcije uobičajna na naplatnim rampama.

Kako bi se niska cena koja treba da parira ceni autobuske karte uopšte isplatila vlasnicima, kod ovog vida prevoza sve je podređeno povoljnoj ceni. Vozila su zbog niske cene amortizacije  često stara i neugledna dok su udobnost i bezbednost manje bitni. Najčešći automobili su Fiat Multipla, Opel Zafira, Dachia Logan i slični. Za gorivo se koriste isključivo metan i nešto ređe plin. Zbog toga je vožnja jako spora a preticanja su nebezbedna. Takođe, i budžet za plate vozača je jako mali pa ovaj posao uglavnom ne rade profesionalni vozači već osobe kojima je to dodatni izvor prihoda ili privremeni posao dok ne nađu bolji.

Svakako bez obzira na mnoge mane i nelegalnost za linijskim taksijem zbog pristupačne cene postoji velika potražnja. Naše skromno mišljenje je da taj vid prevoza treba legalizovati i dovesti u zakonske okvire. Na taj način bi se povećao i kvalitet te usluge a država bi dobijala svoj deo od delatnosti koja svakako već postoji “na crno”. Međugradskim taksistima “linijaši” svakako nisu konkurencija jer su ove dve vrste usluge namenjene osoboma potpuno različitih platežnih mogućnosti.

Prednosti linijskog taksija u odnosu na međugradski i klasičan taxi:

  • Značajno niža cena pogotovo u koliko putujete sami
  • Putujete automobilom po ceni autobuske karte
  • Naslušaćete se zanimljih priča od vozača kojem je vožnja dodatni ili privremeni posao
  • Možda upoznate nekog među putnicima i steknete nove prijatelje

 

 

taxi Ekonomi

Vožnja po vangradskoj tarifi klasičnim taksijem

Jedina razlika ovakve vožnje u odnosu na klasičnu gradsku taxi vožnju po gradu je to što se putuje do odredišta van grada i što u tom slučaju taksista uključuje treću (vangradsku) tarifu na taksimetru koja je duplo skuplja od prve. Sve ostalo je isto: pozovete radio centar taxi firme ili poručite vožnju preko aplikacije,u kratkom roku vam stigne vozilo koje je bilo najbliže i vozi vas gde god vi želite (u ovom slučaju van Beograda). Na kraju plaćate iznos koji pokaže taximetar.

Osim visoke cene problem može biti i to što vozač koji dođe na vašu adresu nije očekivao vašu vožnju. Ako idete na duži put loša strana je to što vozač nije imao vremena da isplanira put, da proveri vozilo, a ni da se odmori dovoljno. Postoji realna mogućnost da se na vašu vožnju koja će trajati nekoliko sati odazove vozač koji je umoran jer je na ulici već satima. Takođe, taxi firme šalju najbliže vozilo koje možda nije dovoljno komforno za duža putovanja.

Ogromna prednost klasičnih taksi firmi je radio centar koji radi non stop i mnogo raspoloživih vozila u svakom trenutku tako da vožnju ne morate blagovremeno zakazivati. Birajte uvek neko od poznatijih beogradskih udruženja jer su veće šanse da dobijete korektnog vozača i vozilo.

Prednosti vangradske vožnje običnim taksijem u odnosu na taxi specijalizovan za međugradske vožnje:

  • Ne morate da zakazujete vožnju. U kratkom roku će vam stići taxi sa najbliže taksi stanice ili okoline.
  • Dispečarski centar radi 24h 7 dana u nedelji
  • Većina taxi  firmi ima i aplikaciju za telefone
  • Povoljniji sat stajanja ako vam je potrebno čekanja
  • Veća fleksibilnost u smislu da bez najave možete promeniti odredište ili dodati usputne adrese na koje bi ste svratili
  • Vozači su bolje informisani o gradskim gužvama i kako ih izbeći

 

Prednosti vangradske vožnje običnim taksijem u odnosu na linijski taxi:

  • Ne delite vozilo sa nepoznatim putnicima
  • Profesionalni vozači
  • Kreće se i vozi sa adresa po vašem izboru
  • Vi birate vreme polaska
  • Cena ne zavisi od broja vaših saputnika
  • Više mesta za vas i vaš prtljag
  • Mogućnost  pauza za kada su vam potrebne za vreme putovanja uz naplatu čekanja
  • Legalan vid taxi prevoza

 

 

 

standard klasa vozila

Specijalizovani međugradski taxi

Međugradski ili vangradski taxi prevoz je najam vozila sa vozačem samo za vas i vaše saputnike za vašu vožnju na duže relacije (do drugog grada, sela, turističkog mesta, banje, itd.). Kod ovakvog vida prevoza podrazumeva se do vašeg odredišta kreće sa adrese sa koje vi želite u vreme koje vama odgovara ne deleći pritom vozilo sa nepoznatim putnicima.

Međugradski (vangradski) taxi je takođe poznat i kao privatni ili individualni transfer putnika.

Cena je fiksna i unapred dogovorena prilikom zakazivanje vožnje. Međugradski taxi se smatra eksluzivnijom uslugom i samim tim firme koje se time ozbiljno bave koriste dobre i komforne automobile kojima upravljaju profesionalni vozači. 

Plaćate celo vozilo bez obzira na broj vaših  saputnika kojih naravno ne sme biti više nego što je dozvoljen broj za vozilo za koje ste iznajmili (uključujući i vozača).

Vangradske taksi vožnje se moraju blagovremeno unapred rezervisati jer vozači ne čekaju na taxi stanicama ili u kancelariji već rasporede dobijaju minimum dan ranije. Svakako želite da za dužu vožnju vaš vozač bude odmoran i pripremljen tako da zakazivanje unapred i nije neka mana osim ako vam hitno iskrsne potreba za prevozom.

Klasična taxi udruženja imaju članstvo od više stotina taksista. Od tako velikog broja vozača nije realno očkivati da bi duga vožnja sa svakim od njih bila prijatno iskustvo. Firme specijalizovane za međugradski taxi imaju malo članstvo tako da je i selekcija članova mnogo strožija.

I ako je vožnja taxijem specijalizovanim za međugradski prevoz dosta povoljnija nego vožnja po vangradskoj tarifi taximetra običnog taksija ipak se ne može porediti sa cenom linijskog taksija. Za budžet putnika sa prosečnim primanjima ova usluga nažalost je preskupa opcija kako kod nas tako i bilo gde u svetu.

 

Prednosti medjugradskog taksija u odnosu na linijski:

  • Ne delite vozilo sa nepoznatim putnicima
  • Bolja, komfornija i novija vozila
  • Profesionalni vozači
  • Viši nivo usluge (kodeks oblačenja, higijena vozila, strani jezik, wifi, plaćanje karticama)
  • Kreće se i vozi sa adresa po vašem izboru
  • Vi birate vreme polaska
  • Cena ne zavisi od broja vaših saputnika
  • Više mesta za vas i vaš prtljag
  • Brže stižete na odredište jer vozač ne ide po druge putnike i ne vozi sporo kako bi uštedeo gorivo
  • Čekanje na aerodromskom terminalu sa natpisom vašeg imena (ako putujete sa aerodroma)
  • Dečije sedište na zahtev
  • Mogućnost kratkih pauza za kada su vam potrebne za vreme putovanja
  • Vozila nemaju ugrađen plin ili metan radi uštede. Vožnja na ova gasovita goriva je mnogo sporija i manje je bezbedna nego vožnja na dizel
  • Legalan vid taxi prevoza

 

Prednosti vangradske vožnje specijalizovanim taksijem za duge relacije u odnosu na običnam taksi:

  • Fiksna i povoljnija cena koju znate pre same vožnje
  • Mnogo strožiji kriterijumi za selekciju vozača i vozila
  • Viši nivo odnosa prema klijentima
  • Odmorni vozači pripremljeni za put koji ste zakazali
  • Vozila sigurno nemaju ugrađen plin i metan zbog čega su brža i bezbednija
  • Dečije sedište na zahtev
  • Ako putujete sa aerodroma vozači vas čekaju na terminalu držeći natpis vašeg imena
  • Automobili su sigurno nepušački i klimatizovani
  • Vozači bolje poznaju puteve u Srbiji i iskusniji su u vožnji na otvorenom putu

Međugradski Taxi Prevoz – Beograd

 

 

Iznajmljivanje vozila sa vozačem

Čime se bavi Taxi Online?

Nekada je vožnja klasičnim taksijem bila jedina opcija za međugradsku taxi vožnju. Kasnije se pojavio i linijski. Međutim, povećanjem broja turista, poslovnih putnika, naših ljudi koji rade u inostranstvu,a i povećanjem životnog standarda poraslo je i tržište za međugradski taxi što je i dovelo do pojave taksija specijalizovanih za vožnje na duge relacije.

Reč “Online” u našem nazivu mnoge greškom asocira na linijski (line) a zapravo označava online zakazivanje tj. zakazivanje preko interneta. Taxi Online je prvi taksi iz Beograda i Srbije specijalizovan isključivo za međugradske i aerodromske transfere putnika. 

 

ZAKAŽITE VANGRADSKU TAXI VOŽNJU

POGLEDAJ CENOVNIK

 

Taxi do aerodroma

BLOG:

Tripadvisor nagrada za 2022

Tripadvisor nagrada za 2022

Taxi Online je dobitnik TripAdvisor-ove nagrade Travelers' Choice za 2022. godinu   Krajem januara 2021. je naš mali tim prvi put postao firma broj 1 za prevoz po preporuci najvećeg globalnog turističkog portala TripAdvisor a sada u 2022. godini smo tu nagradu...

Prvi na TripAdvisor-u

Prvi na TripAdvisor-u

Krajem januara 2021. je naš mali tim postao firma broj 1 za prevoz po preporuci najvećeg globalnog turističkog portala TripAdvisor. U konkurenciji 79 taxi kompanija, limo servisa, autobuskih i kombi prevoznika iz Beograda Taxi Online je ocenjen kao najbolji izbor....

Vremenska prognoza za Kopaonik

Vremenska prognoza za Kopaonik

Ukoliko tražite prevoz do Kopaonika verovatno će vas zanimati i vremenska prognoza za Kopaonik. Osim što na našem sajtu promovišemo naše usluge prevoza, želimo da našim potencijanim klijentima pružimo i informacije o najpopularnijim destinacijama na koje najčešće...

WHATSAPP CHAT mail